2015. május 22., péntek

, , , , , , , , , ,

Mesélj nekem királylányokról és királyfiakról


    A megjelenésekor már hallottam a Mesélj nekem sorozatról, de később ki is ment a fejemből. Aztán a héten, amikor bementem a múltkor már említett boltba, ahol az idei év egyik legjobb könyvét, A szerelem történetét  is felfedeztem, megint csak szétnéztem a könyvek között. És milyen jó, hogy a legalsó polcot sem hagytam ki, ahol a gyerekkönyveket tartják, mert a sorozat három kötete között megtaláltam a királylányosat, amit rögtön tettem is a kosaramba (500 Ft-ért meg pláne), ugyanis egy, éppen a királykisasszonyos korszakát élő kislány kapja majd meg.

     A könyvben olvasható 12 mese nagy része Benedek Elek tollából vagy az ő gyűjteményéből származik, és olyanokat találunk közöttük, mint A csúnya királyfi és a szép királykisasszony, az ószövetségi nevű szereplőket (Salamon, Absolon, Habakuk) felvonultató Többsincs királyfi, a valószínűleg az Ikarosz ihlette A szárnyas királyfi vagy A néma szultánkisasszony.
De elolvashatjuk Móra Ferenctől a Dióbél királykisasszonyt, a Királylány a lángpalotában című erdélyi szász mesét, A tizenkét királykisasszonyt (ami a Grimm testvérek Széttáncolt cipellők című meséjének magyar változata) és a kedvencemet, a Fótonfót király című magyar népmesét is.

    A királylányok és királyfiak iránt rajongó apróságok biztosan megtalálják a kedvencüket köztük, hiszen kalandokból, próbatételekből, varázslatból és sárkányokból nincs hiány. Mindegyik mese tartogat valamilyen csalafintaságot és/vagy tanulságot, így a legkisebbek nemcsak jól szórakoznak, de minden meséből tanulnak is valamit.

    Kállai Nagy Krisztina illusztrációi nagyon szépek és jól illenek a mesékhez, a betűméret is viszonylag nagy, hosszabb és rövidebb mesék egyaránt helyt kaptak a kötetben.
Jó válogatás, azt az ötszázast nagyon megérte, de az eredeti ára is igazán elfogadható.


Luzsi Margó (szerkesztette és válogatta): Mesélj nekem királylányokról és királyfiakról
Mesélj nekem 2.
Illusztrálta: Kállai Nagy Krisztina
64 oldal
Manó Könyvek, 2011
Eredeti ár: 1290 Ft
A sorozat honlapja

Érdekes, hogy éppen a keddi Ridikülben beszélgettek arról, mit nézhet a gyerek? Eszembe is jutott, hogy ma már szinte minden tévés mese sarkában ott virít a 6-os karika, ami - ahogy a műsorból megtudtam - azt jelenti, hogy ijesztő lények, szellemek vannak benne. De ha megnézünk egy epizódot a magyar népmesékből vagy elolvassuk valamelyiket egy könyvben (akár ebben is), szinte mindegyikben van sárkány, akinek a hős levágja a fejét/fejeit egyetlen kardcsapással; akinek nem sikerül teljesíteni a próbát, az halálnak halálával hal (ezek szerint mély nyomot hagyott az emberekben és a meseírókban a Halotti beszéd). Ezek nem minősülnek erőszaknak, ettől nem ijed meg a gyerek? Persze én is ilyeneken nőttem fel, de az is igaz, hogy akkor még nem voltak mesecsatornák.
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.