2015. május 20., szerda

, , ,

Iránytű az élethez



    Nem én vagyok az ilyen könyvek célcsoportja - mindig is messziről elkerültem a Változtasd meg az életed egyik napról a másikra! és hasonló című könyveket -, de úgy alakult, hogy lehetőségem nyílt elolvasni Kurt Tepperwein nemrég megjelent művét. (Egészen pontosan egy rövid ajánlót kellett írnom róla, ami sehol sem fog megjelenni, így ezt fogom felhasználni a bejegyzéshez, amit kiegészítek azon észrevételeimmel, melyeknek abban nem lett volna helyük.)

     A híres életvezetési tanácsadó új könyvében iránytűt nyújt az élethez, azaz megtanítja mindazt, amivel életünk minden területén sikert érhetünk el, és az életet játékként élhetjük. 

    A könyv első fejezetében segít valódi tudatunkra ébredni, majd a következő kettőben tanácsokkal lát el, hogyan valósítsuk meg mindazt, amit el szeretnénk érni. 

   Olvashatunk a bal és a jobb agyféltekénkről, az érzelmeink fölé rendeléséről az értelmünkkel szemben. Megismertet az energetikai kézjegyünk (amit kibocsátunk, azt kapjuk vissza) és a figyelő szemlélőmód (nézzük kívülről magunkat és a helyzetünket) fontosságával, önismeretre tanít, és számos gyakorlati tanáccsal és teszttel ellát, hogy mindezt a gyakorlatba, egészen pontosan a saját életünkbe is átültethessük. 

    Új szemléletre tanít, melyben nincs helye a nemnek és a panaszkodásnak. Megtudhatjuk, hogyan szabadulhatunk meg rossz szokásainktól és hogyan véshetjük be egyszerűen a jókat, hogyan uraljuk a gondolatainkat, miközben arra sarkall, hogy bármit elérhetünk, ha megtanuljuk, hogyan induljunk el a hozzávezető úton. 

    Mindez nagyon jól hangzik, azonban azt kell mondanom, hogy eléggé szájbarágós a könyv. Rengeteg az ismétlés, ami persze azért van, hogy még inkább a magunkévá tehessük Tepperwein tanácsait. 

     Az azonban engem is meglepett, hogy bibliai idézeteket is becsempész a mondandójába: "már Jézus is megmondta, hogy... stb". Nos, ezen jót nevettem magamban, mert tudom, ha ez a könyv egy pap kezébe kerülne, már meg is lenne a következő prédikációjának témája. Ugyanis az egyház és a küldöm az energiákat és Isten is segíteni fog! és a bevezetőben említett Változtasd meg az életed egyik napról a másikra! típusú gondolatok nem férnek össze. Ha ötszáz évvel ezelőtt íródott volna, biztosan máglyán égették volna el, ahogyan a tévés spirituális tanácsadókat is.

    Nem olvastam Rhonda Byrne A Titok című könyvét, de utánanéztem az interneten (véleményeket és idézeteket olvastam), és az az érzésem, hogy a két könyv teljesen egy kaptafára íródott. Mindkét könyv a vonzás törvényét helyezi a középpontba, és ugyanazt szajkózza: ahhoz, hogy elérjünk valamit, képzeljük magunkat már abba a helyzetbe. Képzeljük el, hogy már a miénk a vágyott dolog és érezzük a hálát iránta. 
De azért nem buta Tepperwein sem, mert azonnal hozzáfűzi, ha mégsem sikerül megszerezni, akkor valami gond volt. Még nem állunk rá készen, hogy a miénk legyen. Persze.


   Nem mondom, hogy nincsenek benne hasznos(ítható) gondolatok, és biztosan lesz, akinek a gondolkodását és az életét is megváltoztathatja a könyv. Az én életemet nem változtatta meg, mert tudom, hogy a dolgokért tenni is kell, nem csak annyit, hogy elképzelem, hogy már elértem őket. Engem egyébként is úgy neveltek, ha kapok valamit, azt köszönjem meg (és számomra az is természetes, ha a buszon jegyet veszek, azt megköszönöm), de hogyan lehetnék hálás valamiért, ami még meg sem történt, ami még nem az enyém? És nem vagyok pesszimista, csak az a személyes tapasztalatom, hogy eddig akárhányszor éltem bele magam, hogy biztosan sikerül valami, utána mindig hatalmas pofára esés lett belőle. Inkább hiszek a realitásban és Vörösmartynak.
    A Nyitott Akadémia eddig olvasott könyvei sokkal hasznosabbak voltak számomra, mert nemcsak elgondolkodtattak, de nem is szájbarágósak, a szerzőik érthetően fogalmaznak és - mellesleg - az áruk is kedvezőbb (bár azok puhafedelesek).



Kurt Tepperwein: Iránytű az élethez
Gyakorlati útmutató ahhoz, hogyan menedzseljük sikeresen az életünket
Eredeti cím: Der mentale Lebenskompass
Fordította: Farkas Tünde
184 oldal
M-érték Kiadó, 2015
2999
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.