2014. március 12., szerda

, ,

Az online antikváriumokról

Talán van, aki emlékszik arra, hogy két éve írtam a könyves webáruházakról, és akkor megígértem, hogy legközelebb az antikváriumokat veszem górcső alá. Az ígéret szép szó és jobb később, mint soha. Kezdjük is! :)

Talán a legtöbbször a Régi könyvekről rendeltem, ahol minden héten akad valamilyen akció és lehetőség van ingyenes átvételre az ország több pontján is. Természetesen Pick Pack Ponton is át lehet venni a rendelést, de ennek külön díja van, ahogy a házhoz szállításnak is.
Néhány nap alatt elkészül a csomag, amiről értesítőt is küldenek, amint megérkezett az átvételi helyre, ahol 5 napig őrzik meg.
Szeretem őket, mert a rendelés állapota a honlapjukon nyomon követhető, minden könyvről van legalább egy fotó is, így nem vesz az ember zsákbamacskát, és ha valamilyen hibája van a könyvnek (pl.: nincs meg a védőborítója), mindig jelzik az adatlapon. Külön öröm, hogy ők nem ragasztanak antikváriumos matricát  a könyvre.

Antikvárkönyv: két éve rendeltem tőlük, mert a Könyvárnak hála találtam egyet Molnár Ferenc 1989-es Színművekjéből. Megrendeltem a könyvet, megérkezett a visszaigazolás, de nem küldtek újabb értesítést, hogy mikor lehet érte menni. Három budapesti antikváriumban van lehetőség ingyenes átvételre. Szétnéztem a honlapjukon, de nem találtam információt arról, hogy postáznak-e, vagy futárszolgálattal kérhető-e a rendelés.
Egyébként minden rendeléshez törzsvásárlói pontot adnak, amit az átvételi helyen vásárolhatunk le.

Antikvárium.hu: náluk is mindig akad egy-egy akció, és lehetőség van ingyenes átvételre az ország több pontján.
A házhoz szállítás 8.000 Ft-tól ingyenes, a Pick Pack Pontos szállítás díja: 675 Ft, ami a rendelés összegének növekedésével csökken.
A rendelésről beérkezéséről és az átvételről is e-mailben értesítenek.
Ők sem matricázzák a könyveiket és minden könyvhöz tartozik fénykép és állapot-leírás.

Libri Antikvárium: tavaly fedeztem fel őket és a Libris törzsvásárlói kedvezményünket ugyanúgy érvényesíthetjük vásárlásnál, mint az új könyvek esetében. Online vásárlásnál 5% kedvezményt biztosítanak, és ehhez jön még a törzsvásárlói kedvezményünk, így akár 15% kedvezménnyel vásárolhatunk és a vásárlás összegét hozzáírják az adott évi vásárlásainkhoz.
Az adott könyvről nincs mindig borító, de a könyv állapotát feltüntetik az adatlapon.
A megrendelt könyvet átvehetjük ingyenesen bármelyik Libri könyvesboltban, ill. Pick Pack Ponton. 8.000 Ft feletti összeg esetén pedig ingyenes a házhoz szállítás.
Sajnos előszeretettel ragasztanak vonalkódos matricát a könyvekre, de szerencsére könnyen eltávolítható. Ugyanolyan gyorsak, mint a "sima" Libri, azaz néhány nap alatt át is vehetjük a rendelésünket.

Bookline antikvárium: egy másik kedvencem. Nem egyszer jártam már úgy, hogy kerestem náluk az új könyvek közt valamit, be volt állítva az Antikvár könyvekben is keres opció, és valamelyik antikváriumukban jóval olcsóbban rábukkantam egy-egy szuper állapotú példányra.
A könyvek mellett nem mindig szerepel a borító, de a kiadás évét általában feltüntetik és az állapotát is. Ha sérült, jelzik.
Bizonyos témaköröket szoktak akciózni, de ahogy írtam, nem egyszer lehet olcsón kifogni egy-egy könyvet.
A szállítási díjaik:

Forrás
Minden vásárlásunk után kapunk pontot, amellyel kiválthatjuk akár a következő rendelésünk szállítási költségét.
Ők is matricázzák az antikvár könyveket, amiket néhányszor post-it-re ragasztanak, amit egyszerűen eltávolíthatunk, de nem egyszer kellett levakarnom, és még utána is ragadt a borító. Végül rájöttem, hogyan szabadulhatunk meg könnyen tőlük: nedves vattakoronggal töröljük át a borítót néhányszor és már el is tűnt a ragacs. Ez a módszer puhatáblás könyveknél és védőborítóknál is bevált. A kivétel, ami erősíti a szabályt: Robert Merle A sziget c. regényének 2003-as Európás kiadásának hátulja még mindig ragacsos.
Egy-két rossz tapasztalatom volt velük: a csomagban nem az a kiadás érkezett meg, amit az interneten láttam. Azonnal írtam egy reklamáló levelet és visszaküldtem a könyvet. Mivel 8 napunk van, hogy elálljunk a rendeléstől, így nem problémáztak rajta és később a pénzemet is visszautalták.

Líra antikvár: náluk is nem egy gyöngyszemre bukkantam már. A vásárlásnál érvényesíthetjük a Lírás törzsvásárlói kedvezmányünket is, így akár 7%-kal olcsóbban vásárolhatunk. Ez kevésnek tűnhet, de sok kicsi sokra megy.
A vásárlás összege a Librihez hasonlóan ugyanúgy beszámít a törzsvásárlói összesítőbe.
A rendelés ingyenesen átvehető bármely Líra könyvesboltban, ill. meghatározott szállítási díj ellenében Pick Pack Ponton, de kérhetünk házhoz szállítást is. Pick Pack Pontra vagy házhoz 10.000 Ft felett szállítanak díjtalanul.
Szintén matricázzák a könyveket, de ezek is könnyen eltávolíthatóak.

Mit hagytam ki? :)
Share:

2 megjegyzés:

  1. Nekem is a kedvencem volt a bookline antik, az antikvarium.hu, és felfedeztem a Líra antikvár részlegét is. Többiből nem rendeltem, vagy mert nem hoznák ki ingyen (antikvarium.hu-nak szerencsére van átvételi pontja itt), booklinetól meg régen a b.boxokba kértem - mióta megszűnt nem rendeltem, de tényleg szinte vadi új könyveket is ki lehet fogni :)

    VálaszTörlés
  2. Dóri, tavaly a Bookline hónapokig ingyen szállított a postákra, akkor rendszeresen támogattam őket.
    A Lírát én is nagyon szeretem, ahogy írtam, mert ők is bizonyos időszakokban szoktak ingyen szállítani a Pick Pack Pontokba és hozzám az van a legközelebb. Egyébként 390 Ft a PPP-os szállítási díj, ami annyira nem sok.
    Ajánlom a Librit is, mert náluk is ki lehet fogni egy-egy ritkaságot.
    Tavaly ott bukkantam rá Saramagotól a Lisszabon ostromának históriájára :).
    Neked sosem volt gondod a matricákkal? :)

    VálaszTörlés

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.