2014. március 2., vasárnap

,

A legjobb nevű irodalmi alakok

PuPilla bejegyzése megihletett engem is, akit egy angol nyelvű lista gondolkodtatott el, ezért összegyűjtöttem a nekem legjobban tetsző nevű irodalmi alakokat. A lista nem teljes, mert biztosan nem egy eszembe fog még jutni később is.

Kapásból ők jutottak eszembe, akiket PuPillával is megosztottam:
Rawdon Crawley  - évekkel ezelőtt olvastam a regényt, de rögtön beleszerettem ebbe a névbe :)
- William Makepeace Thackeray: Hiúság vására
Florentino Ariza és Fermina Daza - Gabriel García Márquez:  Szerelem a kolera idején
a szép Remedios -  a Száz év magányból
Cesira - Alberto Moravia:  Egy asszony meg a lánya
Gösta Berling
Pierre és Samson de Siorac a Francia históriából (egészen pontosan az első hat részben szerepelnek, ha jól tudom)
Heltai Jenőtől: Laboda Péter (rokonlelkek vagyunk ;)) és Patkány Etus a Naftalinból
Csontos Szigfrid és Mák István Az utolsó bohémból
Almády úr - Molnár Ferenc: Játék a kastélyban, bár az ő keresztneve nem derül ki :)

Akik még eszembe jutottak:
Romajzer Adél - Az üvegcipőből
Clarissa Dalloway  (olyan szép dallamos, ugye?) Virginia Woolf: Mrs. Dalloway
Blanche DuBois (ugye, milyen szép?) - Tennessee Williams: A vágy villamosa
Cecile de Volanges - Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok
Noszty Feri és Kopereczky Izrael Izsák  (Kopereczkyéknél külön története van a névadásnak)
Thorsa Ábris - Móricz Zsigmond: A galamb papné
Lobo említette Pillánál D' Artagnant, nekem Constance Bonacieux  és Milady de Winter a kedvenceim :)
Vianne Rocher a Csokoládé-trilógiából
Hervé Joncour  - Alessandro Baricco: Selyem 
Ha Jane Austen, akkor Mr. Knightley az Emmából (aki egyébként George), ill. az utálatos Mrs. Elton leánykori neve is nagyon tetszik: Augusta Hawkins

Nem maradhatnak ki az oroszok sem: a héten fejeztem be Gogoltól a Holt lelkeket és Pavel Ivanovics Csicsikovnak mindenképpen itt a helye, ahogy Nozdrjovnak (először bele is tört a nyelvem) és Szelifannak is.



Biztosan sokan kimaradtak, úgyhogy kíváncsian várom, kinek kik a kedvencei :).
Share:

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet, most olvastam PuPillánál a neveket.
    Amiket én nagyon szeretek:
    - Jane Eyre és Edward Rochester
    - Heathcliff
    - az Egymás szemében c. regényből Ventus Tamara (Szélkisasszony)
    - a kis belga nevét, M. Poirot-t :)
    - Zafón A szél árnyékából: Julián Carax
    - és bár nem karakter, de Frances Mayes regényéből Bramasole nevét is nagyon szeretem :))

    VálaszTörlés
  2. Jane az angol listára is felkerült :).
    Poirot meg alap, a neve is a védjegye ;).
    Il nome di Bramasole è semplicemente bellissimo ;).

    VálaszTörlés

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.