2013. december 12., csütörtök

, , , , , , ,

Pepe szemével


  Nem szoktam jó ideje reklámozni, ha ajándékot kapok, de ez a verseskötet is így jutott el hozzám. Ahogy az lenni szokott minden új szerzeménynél, rögtön belelapoztam,  megnézegettem és letettem az asztalra a többi olvasandó könyv közé.

  Másnap reggel korábban ébredtem, és hogy a reggel jól induljon, kezembe vettem, és ez a 20-30 perccel korábbi idő elég is volt, hogy a végére érjek.

  A kötetben szereplő 24 vers Pepe, egy már majdnem hatéves kisfiú véleménye az őt körülvevő világról: a családról, az óvodás társakról és a napi eseményekről.


NEM ÉRTEM,

a reklámokban minden anyuka örül,
ha koszosan megy haza a gyereke.
Az enyém meg nem.
  Ez után a rövid, de annál velősebb vélemény után érthető miért olyan szeretnivalóak ezek a versek. Mert ki lenne őszintébb, ha nem a gyerekek? Ők még bátran kimondják és ki is mondhatják a gondolataikat, legyen szó a lányok hajviseletéről, a doktor bácsiról, a lakótelepükről vagy éppen a képviselőfánkot csomagoló Gyöngyi néniről, akit jó, ha figyelmeztetünk arra, hány fős is a családunk ;).

    Talán a szülő kicsit pironkodik olykor-olykor miattuk, de mások éppen jót mosolyognak az őszinte szavakon, melyeket Lakner Zsuzsa képei tesznek még szerethetőbbekké.

   Kicsiknek és nagyoknak egyaránt remek kikapcsolódást nyújt, akár egy hosszú nap végén vesszük a kezünkbe, akár a napunkat indítjuk vele :).

    Turbuly Lilla Pepe történeteit mesekönyvekben is folytatta és folytatja.


Turbuly Lilla: Titkosírás
Lakner Zsuzsa képeivel
42 oldal
Artemisz Kiadó, 2008
2280 Ft
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.