2011. május 1., vasárnap

,

Május - Franciaország és a család jegyében

    Ezennel lehull a lepel a titokról és elárul, milyen tematikát eszeltem ki erre a hónapra. Természetesen először a két elmaradt könyvemről a Kőbe zárt fájdalomról és a Tánc az akasztófa alattról fogok írni, aztán indul hivatalosan a mandula ;). Ha minden igaz, jövő pénteken jelenteti meg az Európa Kiadó is Vámos Miklóstól az Apák könyvét, amiről már annyi jót olvastam és hallottam a kedves Molyocskáktól, hogy nem bírtam magammal és előrendeltem. Mivel a könyv bemutatója 5-én lesz, így ezzel a könyvvel nem fognak csúszni és pénteken mehetek érte a boltba. Ezzel máris megvan egy kiszemelt a családi könyvek közül ;).

A hónap további kiszemeltjei:


A képet kb. 2 hete gyártottam, azonban az e heti beszerzésnek hála további könyvekkel bővült a lista. Csendben megjegyzem, hogy a kiszemeltek között egyetlen recenziós példány sincs.

Lássuk hát a medvét, akarom mondani az olvasandókat:

Alexandre Dumas: A régens lánya - ez könyv rögtön megfelel mindkét kritériumnak, hiszen francia és családi kapcsolat is van benne. Szégyellem magam, hogy nem olvastam még Dumas-t, a Monte Cristo egyébként szerepel a Várólista Light-omon, éppen ezért. De egy több mint 1000 oldalas könyvre fel kell készülni lelkileg :P, így A régens lányával fogok bemelegíteni ;).

Május 20-án lesz Balzac születésnapja, így a Molyos eseményhez csatlakozva olvasom el a Kurtizánok tündöklése és nyomorúsága c. regényét. Harmadikban a Goriot apó volt kötelező, amit szerettem, viszont azóta Balzackal is elkerültük egymást :$.

A Malevil-ről is sok szépet és jót hallottam, nem véletlenül került fel a Várólista Lightra és Heloise-nak is megígértem ;).

Mario Vargas Llosát egyszerűen megszerettem (na, nem a mostis könyvei miatt), és ennek a regényének nagyon tetszik a címe, nem beszélve arról, hogy beszerezhetetlen, így különösen büszke vagyok magamra, hogy tavaly rátaláltam és megvettem ;). Az Édenkert a sarkon túl egyébként Paul Gauguin és a nagymamája életét mutatja be.

Stefan Zweig Mária Antoinette-je már tavaly elkezdett érdekelni, a francia hónapból meg egyenesen kihagyhatatlan.

Szintén Marie Antoinette-ről, pontosan a híres nyakék ügyről szól Szerb Antal A királyné nyaklánca c. regénye, ami szintén régóta kívánságlistás volt nálam és rögtön két Molyos eseményhez is köthető ;).

Pierre La Mure Moulin Rouge c. regényét tavaly hörcsögöltem jutalomfalatként, és mivel Toulouse-Lautrec és a korabeli párizsi művészvilág életét mutatja be, itt a helye ;).

Virginia Woolf regényét tavaly vettem, egyszerűen be kell mennem a könyvesboltba és VW-könyvet kellett vennem. Így került a kosaramba A világítótorony. Magyarázatot nem tudok a vásárlás okára adni, azonban ez a regény is egy család életét mutatja be, ráadásul szintén Várólista Lightos, tehát két legyet üthetek egy csapásra :).

Aztán a múlt heti bevásárlás eredménye Silvia
Avallone regénye, az Acél, amelyet szintén be tudok illeszteni a családi hónapba és mellesleg nagyon kíváncsi vagyok rá. 

A 10 kiszemeltem nem fog beleférni egyetlen hónapba, így néhányuk júniusra marad, de remélem, ezért senki sem fog reklamálni ;).


Share:

7 megjegyzés:

  1. Ó, na végre!:D Virginia néni közös lesz a hónapban!:) Balzac és Dumas *nagy taps* alig várom már! Marie Antoinette *körbeugrálja a szobát* nagyon nagyon örülök, nekem kedvenc, kíváncsi leszek, hogy mit írsz majd róla!
    Ez a hónap tényleg nagyon fog nekem tetszeni, csupa-csupa francia! A királyné nyaklánca nekem is megvan, de még nem olvastam, na majd most!
    Azt hiszem a májust nálad fogom tölteni, imádom ezt hónapot!:-)

    VálaszTörlés
  2. ;))) Igyekszem majd, hogy Virginia néni beleférjen ;). A *körbeugrálja a szobát* nagyon tetszett :D :D. A királyné nyaklánca is MA-ről szól ;).
    az utolsó mondatodnak pedig nagyon örülök ;).

    VálaszTörlés
  3. Én már belekezdtem A világítótoronyba, de nem egyszerű, meg kell szoknom a stílusát!:)
    örülök, hogy örülsz!:D:D
    Igen, igen tudom, pont azért szeretném azt is elolvasni, rajongok M.A-ért!:))

    VálaszTörlés
  4. A királyné nyaklánca és A régens lánya című könyvek ott csücsülnek a polcomon. Legalább lendületet kapok tőled hozzájuk.:))))Ez a gyereknapos csomag? Vagy az már a májusi?:)

    VálaszTörlés
  5. Diamant, ez a Virginia néni már csak ilyen, vagy megszokod, vagy megszöksz ;). Igen, emlékszem, hogy Téged is érdekelnek a MA-ről szóló könyvek ;).
    Szilvamag, ennek örülök ;). Ez vegyes csomag, de csak most, csak itt és csak Neked felsorolom, miket vettem/kaptam ebben a múlt hónapban, mondhatjuk, hogy sok gyereknap volt múlt hónapban :P.
    Robert Merle: Majomábécé
    Mario Vargas Llosa: Négy óra a Catedralban és A beszélő (utóbbit @fuksziával cseréltem)
    Maria Bellonci: Intim Reneszánsz . megláttam 990-ért a Bookline antikváriumban és meg kellett venni. 10 éve nem adták ki.
    Dumas: A régens lánya és A fekete tulipán, Charlotte Bronte: Jane Eyre és a Balzac a "szórakoztató" irodalmi akcióból vannak, szintén akciós volt az Árvák hercege, A királyné nyakláncához utolsó példányt írt ki a Szandi, erre még mindig van belőle, de sebaj, ez az olcsóbb kiadás.
    Még egy Dumas: Olympe de Cléves és amikről a héten írtam a simogatós napon ;). Most meg kezdődik majd a kopp. De hál' Istennek, hogy egyetlen olyan akciót se találtam eddig, ami érdekelne :P.

    VálaszTörlés
  6. Milyen sok jó könyvről fogunk májusban (is) post-ot olvasni! :o) Már alig várom! Különösen az Apkák könyvét... :o)

    VálaszTörlés
  7. Az egész kupacot nem garantálom, de igyekezni fogok ;). Az Apák könyvét holnap viszik ki a boltba és szerintem szerdán már megkapom :P.

    VálaszTörlés

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.