2011. február 4., péntek

,

Borítóőrület

Tudom, hogy Amadea és PuPilla rendszeresen jelentkezik szebbnél szebb borítókkal, nem is utánozni szeretném őket, hanem segítséget kérni. Az én mániám a Festői borítók gyűjtése: azaz, ha egy könyv borítóján festmény szerepel, a könyv és a kép is megy a virtuális polcomra. Azonban megfigyeltem mostanában, hogy nagyon kevés kiadó - tisztelet a kivételnek - tünteti fel az adott könyvön belül, hogy a borító XY festménye/rézkarca/stb. felhasználásával készült vagy éppen látható rajta. Ilyenkor kezdődik a nyomozás. Jobb esetben a könyv címe, alcíme vagy a fülszövege sokat segít, néha a megérzéseimre hallgatok, vagy segítséget kérek. Most is ezt szeretném. Sok-sok gyönyörűséges borítót találtam és sajnos sehol sincs utalás a rajtuk szereplő festmény kilétére, pedig mindent bevettetünk.
Akinek bármilyen ötlete van, írjon kommentet, legyen olyan kedves! :)

Itt van például A muránói üvegfúvó:



Első megérzésre a festő nevére Canalettot mondanám, azonban egyik kereső segítségével sem találtam meg a kérdéses festményt. Annyi biztos, hogy Velencét ábrázolja, azon belül a Canal Grandét.
(Hú, micsoda segítség.)

Aztán a Geopen Kiadó Juliette Benzoni sorozata:
A borítók éles változata itt található.
A firenzei lány, a Virradat és A királyért borítójának kiléte már ismert, a többiek ismeretlenek.



A nagy kedvencem (mert őt pláne esélytelen megtalálni):
Alexandre Dumas: A régens lánya
Ő megvan: Angelica Kauffmann 18-19. századi svájci-osztrák festőnő önarcképe



Share:

4 megjegyzés:

  1. Húú, micsoda izgalmas festmény-nyomozás! Nekem megvan a Festészet A-tól Z-ig vaskos kötete, ha találok valamit szólok!:))

    VálaszTörlés
  2. :) Jó ötlet! Nagyon szeretem azt a polcodat amúgy :D Remélem megtaláljuk a muránóit is.

    VálaszTörlés
  3. Köszi, Lányok! ;))) Most ez a reneszánszos borító furdalja nagyon az oldalam, mert nem találom az önvédelmi könyvek kategóriájába tartozó albumomban sem. Pedig biztos, hogy itáliai festő alkotása, de senkinél sem találom. :(

    VálaszTörlés
  4. A Muránói üvegfúvó borítójának képe nekem is nagyon tetszik.
    Remélem meglesz minden borító képének festője.:)

    VálaszTörlés

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.