2010. december 10., péntek

Protestálok


Kedves Olvasóim,

az egyik kedves Molytársam hívta fel a figyelmem az egyik internetes oldal mai cikkére. Tudjuk, hogy az ilyen oldalak a bolhából is elefántot csinálnak és a sztárok legújabb tetteiről szóló hírekkel vannak tele, de emellett nem mehetünk el szótlanul. A cikkből azonban csak az engem fellázító részt közlöm. A téma a karácsonyi ajándékozás. A dolog pikantériája az iromány melletti Bookline hirdetés...

"Könyv. Felesleges próbálkoznunk, úgyse fogja soha senki levenni a polcról, úgyhogy válasszunk olyat, aminek szép a borítója, szép a gerince, tehát kiváló lakásdísz lehet belőle. A könyv annyira semmilyen ajándék, hogy tökéletes akkor is, ha családtagnak vesszük, de tökéletes akkor is, ha munkatársunknak. Nyilván viszonylag gyorsan hozzá lehet jutni, a könyvesboltok ráadásul az utóbbi időben egészen kicsinosodtak, szóval hangulatos, szép környezetben vásárolhatunk, ahol ráadásul akkora tülekedés sincs, viszont meleg van, és nem fúj az arcunkba a csípős szél. Minden szempontból megfelelő. Pipa."

Ha hallgatnánk a kedves cikkíróra, jeanpierre-re, akkor már régen csődbe mentek volna a könyvesboltok. De mi NEM azért veszünk könyvet, hogy az otthonunkat szépítsük vele, mert A KÖNYV NEM LAKBERENDEZÉSI TÁRGY!!! Sokan vagyunk annyira elvetemültek, hogy szeretünk a kezünkbe venni egy-egy könyvet, megsimogatni, megszimatolni a lapjait.Meglehet, hogy nem éppen dekoratív az a borító, de nem ez a legfőbb szempont.Ráadásul amint felkerülnek a polcra, nem látszik a szép vagy vagy kevésbé szép borító sem.
Kíváncsi vagyok, a cikk írója hány könyvet olvasott el idén vagy az eddigi élete folyamán. Biztosan nem tart sokáig, míg összeszámolja. Egyébként nem törte magát a képválasztás miatt sem: egy olyat választott, amin egy nő éppen a nyelvkönyveket nézegeti.


Könyvet ajándékozni pedig nagyon jó dolog: igen, én is azt veszek valakinek, és tudom róla, hogy el is olvassa, nem pedig felteszi a polcra és csak nézegeti, milyen jól is néz ki. Hogy mi a könyvajándékozás titka? A kulcsszó az odafigyelés, azaz odafigyelek az illetőre, akinek veszem. Kiderítem, melyik műfaj(oka)t szereti, van-e kedvenc írója, stb. Ha könyvekről beszélgetünk és megemlíti, hogy azt a könyvet nem olvasta, elraktározom az információt, és nyert ügyem van. Ez igazán nem nagy ördöngösség, csak sajnos, sokan nem ismerik az odafigyelés fogalmát.

Forrás: Google.hu
Könyvesboltok: igen, ilyenkor valóban jó bemenni, mert nem fagyoskodik az ember az utcán, bent tényleg fűtenek és az esőtől és/vagy hótól is védve vagyunk. De: a már említett könyvnézegetés és -simogatás könyvesboltban végzése nem tiltott. Sőt, engem nem egy könyvesboltban név szerint ismernek, és nem egyszer szóba elegyedtem az eladókkal arról, hogy éppen mit olvasok, ő olvasta-e már, tetszett-e a könyv, milyen jó/rossz, hogy náluk megtaláltam valamit, amit már régóta kerestem. A kép szerint pedig igenis sok ember fellelhető egyszerre egy-egy könyvesboltban és nem a fűtés miatt. Ha pedig rossz az idő és még van idő a busz/vonat indulásáig, inkább töltöm a valóban fűtött könyvesboltban el azt a időt kulturált környezetben, mint a zsúfolt várókban, ahol leginkább mocskos szájú embereket vagyok kénytelen hallgatni. Tisztelet a kivételnek.


Konklúzió: sajnos, mindig lesznek olyanok, akik lenézik az olvasó embereket, valamilyen különös fajhoz sorolják őket. De ezzel csak magukat minősítik. Én meg bátorkodtam megvédeni ezt a különös fajt, amely  hál' Istennek rengeteg taggal büszkélkedhet. 


Amadea véleménye, aki  - érthető okokból -nem bánt ilyen kesztyűs kézzel a cikk szerzőjével. 

A teljes cikk itt olvasható. 
Share:

10 megjegyzés:

  1. Ez a janepierre felkerült a halállistámra. Ilyet leírni! áááá Csodálom, hogy ő megtanult írni, ha már olvasni nem olvas. Brrrrrr

    VálaszTörlés
  2. Ezzel az irománnyal csak magát minősíti. Megnéztem a honlapon és rendesen kiosztották a hozzászólók ;).

    VálaszTörlés
  3. Úristen! Elolvastam az egész cikket a Velveten - hát, enyhe hányingerem támadt. Undorító, ahogy nem csupán a könyvvásárlást, de magát a karácsonyi ajándékozásnak a lényegét is miben látja. Én nem akarom minél hamarabb letudni az ajándékok vásárlását, én mindenkinek alaposan megválogatom - és igen: a családom nagy része könyveket fog kapni. És nem azért, mert nem volt jobb ötletem. Nálunk szeretnek olvasni...
    Ez most annyira, de annyira felmérgesített. Nem hittem volna, hogy egy portál fel mer vállalni egy ilyen írást és egyáltalán: alkalmaz egy ilyen idiótát...

    VálaszTörlés
  4. Atya ég! Mit is szoktak mondani: nagy az Isten állatkertje. Egyébként meg tényleg csak magát minősíti vele, akinek van egy kis esze, nem olvas el ilyen cikkeket, és főleg nem hiszi el, amit ír benne. A többieknek meg egészségére.:S

    VálaszTörlés
  5. Andiamo teljesen egyetértek veled és Amadeával is. Én nemes egyszerűséggel bunkónak neveztem a cikk íróját, és amit nem értek, ha valaki cikkírásra adja a fejét, akoor valamit az olvasáshoz is kell konyítania nem? A lényeg pedig az , hogy igenis jó bújni az antikváriumok kissé poros polcait, a plázák színes, fényes könyves boltjait és nagyon, de nagyon jó könyvet kapni karácsonyra.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a támogatásotokat! ;) Miestas, ne feledkezzünk meg a könyves kirakodókról sem :). Tavaly decemberben éppen az egyik asztalnál nézelődtem, amikor megjegyezte az eladó, hogy "De jó ilyenkor (kb.: 9 óra volt) mosolygós arcot látni", és biztosan nem udvarolni akart, mivel nő volt az illető.

    VálaszTörlés
  7. "Biztosan nem tart sokáig, amíg összeszámolja.":DD Ha ez az írás marni tudna, halálos lenne:)
    Engem az antikokban ismernek, legalább tudják, hogy nő egy kicsit a bevétel:))

    VálaszTörlés
  8. Amadea, erre mi mást is mondhatnék, mint: "Ördögi gonosz dög vagyok, de felemelnek az angyalok." (Ez a mondat a Zene és szöveg c. filmben hangzik el. Igen, nem az évszázad filmje, de ez a sor nagyon találó ;))

    VálaszTörlés
  9. Na ez aztán nagyon szép, gratulációm küldöm a cikk szerzőjének... pár percig csak néztem, aztán arra gondoltam: ezt most komolyan leírta valaki? Tapsot az ekkor intelligenciával rendelkező személynek! Kicsit ki vagyok akadva!

    VálaszTörlés
  10. Tudod, valahogy látogatottságot kell szerezni az oldalnak...

    VálaszTörlés

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.