2010. március 16., kedd

, , , , ,

Újrakezdés

"Ui.: Egyszer azt ígértem, hogy összeírok neked egy listát, hát itt van. Minden kis borítékon van egy dátum. Csak azon a napon nyisd ki, és ami benne van, azt kötelező megcsinálnod. Oké? Rajtad lesz a szemem, csak, hogy tudd..."

   Azt hiszem nem vagyok egyedül, amikor azt írom erről a könyvről, annyit hallottam róla és annyiszor jött szembe velem a különböző honlapokon, hogy meg kellett vennem.

   A filmet már jóval korábban láttam, de mivel Hillary Swank számomra nem szimpatikus (ezúton is elnézést kérek a rajongóitól), így nem hagyott mély nyomokat bennem.

   Kb. másfél éve az ismeretségi körömben kézről kézre járt a könyv, a lányok teljesen odáig és vissza voltak tőle. Egyre kíváncsibb lettem, miért olyan népszerű?

     A történet: Holly két hónapja vesztette el a férjét, Gerryt, akivel a fél életét töltötte. Mély depresszióba zuhan, nem érdekli senki és semmi. Aztán egy nap, a szokásos anyai telefonbeszélgetés során szóba kerül egy doboz, ami a Hollyé, aki 10 borítékot talál benne azzal az utasítással, hogy a borítékot csak az adott hónap első napján bonthatja fel. A borítékok egy-egy rövidke levelet, pontosabban feladatot tartalmaznak a kétségbeesett lány számára.

    A hónapok múlásával egyre komolyabb feladatokat kap, amiket sikeresen teljesít, miközben újra közel kerül a családjához és fokozatosan visszatér a normál életbe.

    Ez a könyv az újrakezdésről szól, megtanít arra, hogy bármilyen tragédia történik is, nem szabad feladni. Az élet megy tovább, ahogy mondani szokás - nehéz, de menni kell tovább azon a bizonyos úton. Bár a stílusától néha a falra másztam volna - gondolok itt a pezsire és az ajszira -, a végére megszoktam. Bár valahogy mégis olyan volt, mintha tini lányok beszélgetnének egymás közt, pedig ezek a lányok már régen kinőttek a kamaszkorból.

Frissítés: Mivel az olvasást követően be kellett látnom, hogy ennek a könyvnek nem én vagyok a célcsoportja (a témája érdekelt, de ahogy fentebb is írtam, a stílusa nagyon idegesített), így azóta elcseréltem.


Cecelia Ahern: U. i.: Szeretlek
Eredeti cím: P. S.: I Love You
Fordította: Pavlov Anna
512 oldal
Tericum Kiadó, 2009
3170 Ft
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.