2010. július 21., szerda

10+1 könyv, amit szerintem el kell olvasnod :)

Meseanyutól kaptam a felkérést, hogy ajánljak 10 könyvet, amit már olvastam és ajánlanék. Meg kell neveznem 5 bloggert (jelen esetben bloggerinát:)), akiknek kíváncsi vagyok a véleményére a könyvekkel kapcsolatban.

Hivatalos szabályok:
"írjál ki tíz plusz egy könyvet, amiket te már olvastál, de ajánlanád a többieknek. Nevezz meg öt bloggert, akinek kíváncsi vagy a véleményére, linkeld be őket, és hagyj nekik üzenetet a blogjukban. Jó olvasást!"

Íme az én tízes listám:
1. Szabó Magda: Abigél                                                                                 
2. Melania Mazzucco: Egy tökéletes nap
3. Joanne Harris: Csokoládé
4. Gabriel Garcia Márquez: Szerelem a kolera idején
5. Chorderlos De Laclos: Veszedelmes viszonyok
6. Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége
7. Jane Austen: Büszkeség és balítélet (ezt szerintem sokan olvasták már :))
8. Agatha Christie: Tíz kicsi néger
9. Robert Merle: Védett férfiak
10. Philippa Gregory: A másik Boleyn lány
+1: Karen Essex: Leonardo hattyúi 

A kiválasztottaim: Szanik, Marcipánördög, Ildy, Zakkant és Jane Eyre.



2010 júliusa nem most volt és az eltelt közel öt év alatt sikerült néhány számomra fontos könyvet elolvasni, és mivel elég népszerű ez a bejegyzés, így készítek egy 2015 márciusi listát:

1. Émile Zola: Hölgyek öröme
2. José Saramago: Vakság
3. Ernest Hemingway: Búcsú a fegyverektől
4. Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek
5. Kosztolányi Dezső: Édes Anna
6. Alberto Moravia: Egy asszony meg a lánya
7. Gerald Durrell: Léghajóval a világ körül - Durrelltől mindenképpen szerettem volna valamit, és ez a mesekönyve úgy érzem, tökéletes választás
8. Friedrich Dürrenmatt: A nagy Romulus - Az öreg hölgy látogatása
9. Isabel Allende: Kísértetház
10. F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby
+1.  Varga-Körtvélyes Zsuzsanna Radnay-trilógiája - ez rögtön három könyv is, de aki elolvassa az elsőt, olvasni akarja a többit is.

Azért a korábbiról megtartanám a Védett férfiakat és a Szerelem a kolera idejént, ha lehetne bővíteni és újként Csehovnak, Tennessee Williamsnek, Luigi Pirandellónak és Anna Gavaldának is itt lenne a helye. Meg Szabó Magdának.
Share:

5 megjegyzés:

  1. off
    tőlem is kaptál valamit.:)
    http://nima.freeblog.hu/archives/2010/07/22/Dij/

    VálaszTörlés
  2. Ó, köszi szépen!:)
    És ennek mi a lényege? Olvassuk el az ajánlott könyveket, és mondjunk véleményt róla? Vagy csak küldjek én is listát, és ennyi?

    VálaszTörlés
  3. Ja, a Csokoládét és a Büszkeség és balítéletet filmen láttam, ott tetszettek. :)

    VálaszTörlés
  4. A szerelem a kolera idején, Az időutazó felesége és a Veszedelmes viszonyok nagy kedvenceim, az Egy tökéletes nap-ot nemrég sikerült beszereznem, a többi még a jövő titka. :) Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Óh de szép könyvek vannak a top 10-es listádon :)

    VálaszTörlés

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.