2010. március 12., péntek

, , , , ,

Idegölő gasztrokrimi

         Tavaly egy akció keretében vettem a "párjával" együtt, amiben Amerika konyhafőnökei az áldozatok. Korábban olvastam egy részletet a könyvből (abban nem vagyok biztos, hogy ebből volt, lehet a "testvéréből"), ami kíváncsivá tett. Hétvégén az unalmas vonatozás alatt elő is vettem. Kb. 15 oldalt olvastam , de azonnal vissza is került a táskámba, mert nem tudott lekötni. Hétvégén mégis befejeztem.


         A történet: Natasha O'Brien New Yorkból Londonba érkezik, hogy ő készítse el a desszertet egy fogadáson. Natasha tipikusan az a nő, aki egy divatlapból lépett elő: a reptérre való érkezésekor pontos leírást kapunk a ruházatáról, táskájáról, természetesen a márkanevekkel együtt. Számomra ez azért tűnt furcsának, mert a könyv 1976-ban íródott, amikor - tudtommal, bár még nem születtem meg - még nem volt divat a "trendiség".
Másnap a szeretője a kemencében végzi, így azonnal Natasha válik az első számú gyanúsítottá. Őt két újabb áldozat követi, akik szintén különleges módon lelik halálukat. hamarosan kiderül, hogy a gyilkos egy komplett menüsor alapján "dolgozik".



         Valahogy Natasha nem nyerte el a szimpátiámat (pl. nevelőapja volt a szeretője, ill. az egyik nyomozóval is összeszűri a levet), de van nála ellenszenvesebb szereplője is a könyvnek: Achille van Golk, akit éppen diétára kötelezett az orvosa túlsúlya miatt, mellesleg a leghíresebb európai konyhaművészeti magazin kiadója.



         A történet nem túl bonyolult, már a regény közepén kiderül, ki is a titokzatos gyilkos. Később újabb különös gyilkosság történik, aztán a nyomozás lezárul.
Olyan egyszer(sem) olvasható könyvnek nevezném, és a regényben szereplő receptek sem nyerték el a tetszésemet. 


Nana és Ivan Lyons: Ki öli meg Európa nagy konyhafőnökeit?
Eredeti cím: Someone is Killing the Great Chefs of Europe
Fordította: Komáromy Rudolf
240 oldal
Kulinária Kiadó, 2006
2490 Ft (féláron vettem, de az is túl sok volt érte, végül beadtam a könyvtárba, hátha ott megörül neki valaki)
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A hozzászólás cenzúrázatlan, és egyet nem érteni bármikor lehet.